Doorgaan naar hoofdcontent

FOuten maKen mag!!

Geen idee wat er allemaal aan de hand is, maar de concentratie is bagger. De wil om dingen te doen is bagger, en daar erger ik me aan. Door dat ik me zo aan mezelf erger ga ik dingen anders doen dan dat ik zou moeten doen en dat levert vervolgens dan ook weer problemen op. Nu weer zoiets ik wil dit blog schrijven, maar het gaat niet zoals ik wil. Ergernis!! Typefouten, tekst die niet is wat ik graag wil. Dus maar weer backspace gebruikt, hoofdletter op een plaats waar ik het niet wil, dus maar weer corrigeren. En zo gaat het de hele tijd, en dat alleen maar omdat ik niet lekker meer in m'n vel zit.
Terwijl de dag vandaag redelijk normaal begon, de dingen in huis ook goed liepen. Ik (grrrr weer een hoofdletter) m'n nieuwe fietscomputer, helaas nog zonder gps, mocht krijgen en installeren. Onze oudste dochter mij verbaast deed staan!! Je zou dus zeggen, niets aan het handje. Maar helaas wel dus.

Weet je het is gewoon te onrustig geworden omdat ik geen invloed meer kan uitoefenen op de dingen die om me heen gebeuren. Ik maak een fout waardoor het balletje gaat rollen, ja en dan kan ik de gevolgen niet meer overzien en dan gaat het mis. Normaal gesproken heb ik alles redelijk onder controle, en dan loopt het ook wel. Maar nu?! De ene na de ander hoofdletter op de verkeerde plek, de ene zin na de andere die niet loopt. EN weer een hele zin weggehaald. EN weer twee keer woorden met hoofdletters geschreven. Gek word je ervan. Maar wat doe je er aan? Moet je dan minder snel typen? Zou een oplossing zijn als je kon typen? Maar ik type met twee vingers dus geen oplossing. Dan maar nadenken bij het indrukken van de SHIFT button en de letter. Misschien gaat dat beter? We zullen het eens een tijdje uitproberen.

Maar bovenstaande biedt nog steeds geen oplossing voor het steeds verkeerde woorden tuypebe (zie je, er moet typen staan) en het vergeten van spaties. Wat ik daar toch aan moet doen? Ik denk dat de enige daarvoor bestaand eoplossing is (zie je weer een spatie te snel) om de woorden niet meer mee te spreken in mijn hoofd, neeh dat gaat niet. Ik moet gewoon kijken naar de letters als ik ze typ enniet meer naar het scherm, dan gaat het beter zie je wel. Dus dat gaan we vanaf nu een tijdje proberen eens kijken of dit inderdaad voor mij de oplossing is. En anders? Dan gaan we maar gewoon door met het typen zoals we dat telkens deden en ga ik mezelf nadien maar corrigeren. De lezer zal er hopelijk geen hinder meer van ondervinden.

Waar ging dit blogje ook over? O ja de concentratie! Wel nu die concentratie heb ik nu wel nodig om te typen en jullie te vertellen wat er allemaal gaande is. Dus is ze beter geworden. Maar de onrust daarentegen is nog steeds aanwezig. Ik moet echt een manier gaan vinden omdat op te lossen. Wat het kan niet zo zijn dat ik na elke fout die ik maak zo onrustig ben. Dat komt de persoon die ik ben niet ten goede. Eigenlijk is dit gewoon een heel erg goede manier om de concentratie weer terug te vinden en de focus (zo kan ik de onrust ook wel noemen) terug te krijgen. Want het gaat ondertussen al stukken beter. Het typen gaat met minder fouten, alleen die verdraaide hoofdletters...

Ik moet mijzelf, en daar heeft deze blog aan meegewerkt, niet zo druk maken om de fouten die ik maak. Ik mag ze maken, moet alleen daarvan gaan leren, en dat doe ik nu niet altijd. Misschien het moraal van dit blog? Fouten maken mag, als je er maar van leert!! Laten we die er maar in houden.
Ja fouten maken mag! En ik zal ze blijven maken! En ik zal ervan blijven leren! Ik hoop dat anderen dat ook doen, en dat ze mij op mijn fouten wijzen dan zal ik dat ook doen.

Populaire posts van deze blog

Zonnehulp voor grijze wolken

 Vandaag weer ervaren dat het liedje wat Henny Huisman zingt bij de surprise show niet klopt. Het onverwachte is niet altijd de mooiste prijs. Het is vaak het diepste dal wat je kan overkomen. Of het brengt je even compleet van slag en ver weg in de gedachten. Mij leidde het vandaag gedurende een half uur even goed af van mijn werk. Het werd nog extra benadrukt omdat ik op de fiets heel erg bij mijzelf gekomen was. Net had ervaren dat ik over bepaalde dingen heen ben. Dat ik daar voor mijzelf grapjes over kan maken. En dan komt er zo'n bericht. Ik snap het niet, laat staan dat ik het begrijp.  Nu hoor ik jullie denken: Waar gaat het over? Maar omwille van mijzelf en anderen ben ik niet van plan hierover uit te weiden. Ik wil alleen schrijven over het feit dat sommige onverwachte dingen kunnen leiden tot mooie dingen, maar dat ik tot op heden vaak het tegenovergestelde ervaar. Dat het juist brengt waar ik niet van uitgegaan ben. En juist daardoor kwam ik in diepe zwarte gaten terech

Het einde van het perron

Met het gevaar dat het verkeerd uitgelegd gaat worden ben ik deze keer begonnen aan deze blog. Ik heb namelijk het gevoel dat ik aan beland ben op het einde van het perron. De trein is even terug al gestopt. Ben uit gestapt en heb de laatste meters per voet afgelegd. Uiteindelijk ging dit niet zo snel als toen ik in de trein zat, maar ben er wel gekomen. Nu sta ik op het het randje van het perron en staar. Staar in de leegte die ik voor mij zie. Er liggen rails maar er rijden geen treinen. Achter mij is het een drukte van belang, mensen die in en ut de treinen springen die aankomen en vertrekken. Maar ik zie ze niet rijden. Er komt geen trein achterop of voorbij, het is stil voor mij uit. Is dit nu het einde van mijn carrière? Ben ik nu klaar? Is er geen nieuwe uitdaging? Ik heb afgelopen weekend net een droom uitgesproken tegen de jongste, en nu zie ik mijzelf hier staan. Beetje dubbelop. Ik hoor geweldige muziek voorbijkomen op GNR en op SevenFM, maar het heeft deze keren geen invloe

Dankzij de broers

 In mijn gedachten ben ik al heel erg ver met deze blog, maar nu ik er aan wil beginnen heb ik helemaal niets meer in gedachten. Heb ik zoals zo vaak helemaal niets om over te schrijven, en dat terwijl er zoveel om ons heen gebeurd. Iets met plastic en geld, iets met stikstof, boeren, politici en ga zo maar door. Maar dat is niet mijn stiel van van schrijven. Neeh het moet gaan over mijzelf of wat mij bezighoudt. Grrrrrr hier kan ik niet tegen. Dit is net zoiets als het resultaat van het papa helpen met de lekkerij in zijn vogelhok.  Mijn jongste broer heeft een mooi nieuw dak op de volière gelegd. Het oude was af en eerlijk is eerlijk hij heeft dit goed gedaan. Echter blijkt er nu met de regen een beetje lekkerij te zijn bij de toegangsdeur. Hier drupt het hard en als het zo blijft dan gat het ten koste van de deur. Mijn vader belt hem op om te vragen of hij dit wil komen repareren want hij wil zijn deur graag behouden. Broertje komt gaat aan de slag, maar ziet het even niet meer. Nie