Doorgaan naar hoofdcontent

Puzzelen? Kan ik niet allen

Toen ik mijn afscheidsbrief  gepost had, had ik geen idee wat de impact zou zijn op de mensen om mij heen. Ik was bang dat het verkeerd zou vallen, maar ik heb niet die indruk. Ik heb meer de indruk dat het wel werd begrepen. Maar nu een paar blogs verder snap ik mijzelf in ieder geval niet meer. Het is druk, moeilijk en onbegrijp- en herkenbaar wat er nu in mijn hoofd zit. Ik slaap slecht, voel me slecht. Heb negatieve gedachten, denk vaak aan de toekomst maar zie dit vervolgens somber in. Wat ik al schreef, ik snap het niet meer.

Ik vergelijk mijzelf momenteel maar met de puzzel die ik maak. In het begin gaat het heel snel. Je vindt gemakkelijk alle hoek stukjes, en de stukjes met de enige kleur in de zwart/wit puzzel zijn ook gauw gevonden. Maar dan... Alle andere stukjes lijken zoveel op elkaar dat het heel erg langzaam gaat met het afmaken van de puzzel. Je legt deze even weg voor een paar dagen, om vervolgens weer vol goede moed verder te gaan, maar al na een paar stukjes ben je er weer zat van. Wat die stukjes? Ze lijken veel teveel op elkaar. Dus maar wegleggen, om de puzzel vervolgens voor lange tijd links te laten liggen. Op het moment dat je weer pakt moet je eerst alles schoonmaken van de stofdeeltjes om vervolgens te constateren dat het samen puzzelen makkelijker is.

Ondertussen dat ik dit schrijf, is de puzzel nog geen spat verder afgekomen. Heb ik al 1 album geluisterd van Stef Bos en ben ik nog verder met mezelf in de knoei gekomen. Ben ik geraakt door de woorden die hij zingt, weet ik echt niet meer waar ik het allemaal moet zoeken. Vind ik mijzelf behoorlijk warrig en weet ik niet meer wat ik allemaal op zal schrijven. En is dit geen blog meer die ik in één keer heb geschreven. Ben dus echt gewoon een beetje in de warrie. En zoals zo vaak, kan ik wel een ander helpen maar heb ik moeite om mijzelf te helpen.

Gelukkig heb ik een lieve vrouw, moeilijke kinderen en heel erg lieve vrienden die me hier wel weer bovenop gaan helpen. Zal wel even een paar dagen duren denk ik. Maar ik zal het weer overwinnen, zal weer een warm welkom gaan zijn voor iedereen die mijn hulp wil, of vraagt. Zal de puzzel afmaken die al weken on afgemaakt onder bank ligt, en ondertussen al afgestoft. We moeten de stukjes vinden die passen en kunnen dat beter samen doen, dan dat ik dit alleen moet doen.

Hoe? Zie de liedstekst van één van de beluisterde nummers:

Ik kan bergen verzetten
Kan grenzen verleggen
Kan de tijd laten stilstaan verliezen en doorgaan
Ik kan de liefde verklaren
Kan de hemel beloven
En ik kan tegen de stroming in de toekomst geloven
Maar ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen

Ik kan de sterren laten vallen
Kan het water laten branden
En ik kan stap voor stap de wereld veranderen
Maar ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen

En ik kan het donker verlichten
kan jouw leiden door de nacht
En ik kan mijzelf overwinnen
Beter worden dan ik dacht
Ik kan de zwaarte van jouw schouders laten vallen
En tegen de verdrukking in
Dwars door alles heen
De hemel op aarde laten zien
En ik kan de tijd laten stilstaan kan verliezen en doorgaan
Met vallen en opstaan
Van voorafaan beginnen
De sterren van de hemel zingen
Het water laten branden
De wereld veranderen
Maar ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen
Ik kan het niet alleen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zonnehulp voor grijze wolken

 Vandaag weer ervaren dat het liedje wat Henny Huisman zingt bij de surprise show niet klopt. Het onverwachte is niet altijd de mooiste prijs. Het is vaak het diepste dal wat je kan overkomen. Of het brengt je even compleet van slag en ver weg in de gedachten. Mij leidde het vandaag gedurende een half uur even goed af van mijn werk. Het werd nog extra benadrukt omdat ik op de fiets heel erg bij mijzelf gekomen was. Net had ervaren dat ik over bepaalde dingen heen ben. Dat ik daar voor mijzelf grapjes over kan maken. En dan komt er zo'n bericht. Ik snap het niet, laat staan dat ik het begrijp.  Nu hoor ik jullie denken: Waar gaat het over? Maar omwille van mijzelf en anderen ben ik niet van plan hierover uit te weiden. Ik wil alleen schrijven over het feit dat sommige onverwachte dingen kunnen leiden tot mooie dingen, maar dat ik tot op heden vaak het tegenovergestelde ervaar. Dat het juist brengt waar ik niet van uitgegaan ben. En juist daardoor kwam ik in diepe zwarte gaten terech

Het einde van het perron

Met het gevaar dat het verkeerd uitgelegd gaat worden ben ik deze keer begonnen aan deze blog. Ik heb namelijk het gevoel dat ik aan beland ben op het einde van het perron. De trein is even terug al gestopt. Ben uit gestapt en heb de laatste meters per voet afgelegd. Uiteindelijk ging dit niet zo snel als toen ik in de trein zat, maar ben er wel gekomen. Nu sta ik op het het randje van het perron en staar. Staar in de leegte die ik voor mij zie. Er liggen rails maar er rijden geen treinen. Achter mij is het een drukte van belang, mensen die in en ut de treinen springen die aankomen en vertrekken. Maar ik zie ze niet rijden. Er komt geen trein achterop of voorbij, het is stil voor mij uit. Is dit nu het einde van mijn carrière? Ben ik nu klaar? Is er geen nieuwe uitdaging? Ik heb afgelopen weekend net een droom uitgesproken tegen de jongste, en nu zie ik mijzelf hier staan. Beetje dubbelop. Ik hoor geweldige muziek voorbijkomen op GNR en op SevenFM, maar het heeft deze keren geen invloe

Dankzij de broers

 In mijn gedachten ben ik al heel erg ver met deze blog, maar nu ik er aan wil beginnen heb ik helemaal niets meer in gedachten. Heb ik zoals zo vaak helemaal niets om over te schrijven, en dat terwijl er zoveel om ons heen gebeurd. Iets met plastic en geld, iets met stikstof, boeren, politici en ga zo maar door. Maar dat is niet mijn stiel van van schrijven. Neeh het moet gaan over mijzelf of wat mij bezighoudt. Grrrrrr hier kan ik niet tegen. Dit is net zoiets als het resultaat van het papa helpen met de lekkerij in zijn vogelhok.  Mijn jongste broer heeft een mooi nieuw dak op de volière gelegd. Het oude was af en eerlijk is eerlijk hij heeft dit goed gedaan. Echter blijkt er nu met de regen een beetje lekkerij te zijn bij de toegangsdeur. Hier drupt het hard en als het zo blijft dan gat het ten koste van de deur. Mijn vader belt hem op om te vragen of hij dit wil komen repareren want hij wil zijn deur graag behouden. Broertje komt gaat aan de slag, maar ziet het even niet meer. Nie